Loading...
Conversie optimalisatie2018-02-23T09:32:40+02:00

Conversie optimalisatie

voor een optimaal resultaat

Veel ondernemers kampen met hetzelfde probleem. Ze krijgen lekker veel verkeer op hun website, maar houden er in verhouding erg weinig klanten aan over. Dat is op z’n zachtst gezegd erg vervelend. Elke websitebezoeker is namelijk een potentiële klant.

Eigenlijk is elke bezoeker die jouw website weer verlaat zonder te converteren, een gemiste kans. De klant komt in je winkel en vertrekt onverrichter zake weer. Is daar nu helemaal niets aan te doen? Jazeker wel! Dat kan opgelost worden  door middel van ‘conversie optimalisatie’.

Conversie optimalisatie, wat is dat?

Misschien denk je wel: “Daar heb je weer zo’n hippe onbegrijpelijke term”. Dat valt echter wel mee. Met conversie optimalisatie bedoelen we het optimaal benutten van de mogelijkheden van de website, met als doel om bezoekers van jouw website ‘te laten converteren’ naar klanten van jouw bedrijf.

Hoe werkt dat dan?

Dat je van iedere bezoeker van je website een nieuwe klanten kunt maken, is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Daar is dus conversie optimalisatie voor nodig. Met conversie optimalisatie proberen we zoveel mogelijk bezoekers te laten converteren op jouw website, wat het doel ook is. Mogelijke doelen zijn nieuwsbrief inschrijvingen, een leadformulier invullen of een daadwerkelijke aankoep doen op jouw website.

Door het uitvoeren van tests en data- en gedragsanalyses kan het rendement van de huidige website in kaart gebracht worden. Daaruit komen knelpunten naar voren die verbeterd kunnen worden. Die moeten dan worden aangepakt om tot betere resultaten te kunnen komen.

Aan de slag met jouw website

Om te achterhalen wat de verbeterpunten van jouw website zijn, gaan we stapsgewijs te werk:

De eerste stap is de data-analyse. Zo wordt duidelijk waar op de website de eventuele knelpunten zitten. Dat is belangrijk, omdat we aan de hand hiervan met concrete verbeterpunten kunnen komen.

Samen met de designer, de webdeveloper en de opdrachtgever gaan we kijken waardoor de knelpunten die in de data-analyse naar voren kwamen, zijn ontstaan. Dat doen we door middel van de gedragsanalyse. Wij hebben daar verschillende tools voor, die ons hierin inzicht verschaffen.

Doordat wij in teamverband met medewerkers van onze opdrachtgever werken, kunnen we doorgaans snel schakelen. Dat is weer van belang voor de volgende en laatste stap in het traject.

Als alle knelpunten door de data- en gedragsanalyse bekend geworden zijn, is het tijd om dit aan de praktijk te toetsen. Dat doen we door gebruik te maken van A/B test.

Met het team maken we een duplicaat van de website. We hebben dan site A en site B. Aan site B worden verbeteringen doorgevoerd die nodig zijn om de gevonden knelpunten op te lossen.

Vervolgens wordt 50% van alle de bezoekers van de website naar site A en 50% naar site B gestuurd om zo te testen of de conversie van het bezoek op site B verbetert.

Toe aan conversie optimalisatie?

Wie eigenlijk niet?

Wij beschikken over de benodigde expertise en helpen je graag verder! Neem dus gerust even contact op, dan kunnen we je vertellen wat we voor je kunnen betekenen.

[recaptcha class:captcha]

About My Work

Phasellus non ante ac dui sagittis volutpat. Curabitur a quam nisl. Nam est elit, congue et quam id, laoreet consequat erat. Aenean porta placerat efficitur. Vestibulum et dictum massa, ac finibus turpis.

Recent Works

Recent Posts